Persbericht,

9 november 2007

Vonnis inzake moord Jules Odekerken verdaagd naar 21 december

Pattaya- Aangezien de verdachte Anuphong Suthani op 7 november niet op de zitting is verschenen, heeft de rechter besloten om het vonnis te verdagen naar 21 december om 10.00 uur. Wel heeft de rechter medegedeeld, dat er een arrestatiebevel wordt uitgevaardigd waarin om de aanhouding van Anaphong wordt gevraagd. Hij was vrij op borgtocht. Seksan, het broertje van de vrouw van Jules Odekerken, Marissa, heeft de moord meteen bekend en zit inmiddels vier jaar in voorlopige hechtenis in afwachting van zijn vonnis, dat eveneens op 21 december wordt uitgesproken.

Belangstelling

De rechter deed zijn uitspraak onder grote belangstelling. Zo zaten er enkele tientallen Nederlanders in de rechtszaal, die met hun aanwezigheid  de familie Odekerken een hart onder de riem wilden steken. De Nederlandse ambassadeur dhr Pieter Marres was samen met een aantal van zijn medewerkers, namens de Nederlandse overheid, eveneens in de rechtszaal in Pattaya aanwezig. Naast broers en zussen van Jules Odekerken gaven ook zijn voormalig zakenpartners cq boezemvrienden acte de présence.

Vertrouwen

“Wij hebben er alle vertrouwen in dat de Thaise rechter op grond van de aanwezige getuigenverklaringen en het politieonderzoek de verdachten op 21 december zal veroordelen”, aldus de familie Odekerken. “Wij zij overigens bijzonder te spreken over de support van de Thaise autoriteiten, die voor een prima ontvangst zorgden en garant stonden voor onze veiligheid. Ook een dankwoord richting het Ministerie van Buitenlandse Zaken, Ambassadeur Pieter Marres en Tweede Kamerlid Fred Teeven is hier op zijn plaats. Al hun inspanningen zijn voor ons een grote morele steun.”

Noot voor de redactie

=================

Voor nadere informatie over de inhoud van dit persbericht, kunt u contact opnemen met Bart Bakker, woordvoerder van de familie, bereikbaar via 06-51977133. Op de website www.julesodekerken.nl vindt u nadere achtergrondinformatie over de zaak.